
Yeni teknoloji sayesinde, mutlu mu, üzgün mü ya da sıkılmış veya zevkten
dört köşe olup olmadığınızın anlaşılabileceği iddia ediliyor.
şirketlerin internetteki reklamlarına nasıl tepki verildiğini öğrenme şansı olduğu söyleniyor.
Biyometrik izleme yöntemi, izlenmeye izin veren insanların yüz
ifadelerinin belirlemek için, standart bir web kamerası kullanıyor.
Teknoloji şu anda büyük bütçeli reklam kampanyaları başlatılmadan önce,
gönüllü kullanıcıların nasıl tepki verdiğini görmek için kullanılıyor.
Bu yöntemi kullanan Realeyes şirketinin Genel Müdürü Mihkel Jäätma şunları söyledi:
“Bilgisayar programı, kaşlar, ağız ve göz çevresinde nasıl hareket
olduğunu belirliyor. Herkes için aynı olan altı evrensel duygu dizisi
var. İnsanların nereli veya kaç yaşında oldukları fark etmiyor.
Bilgisayarlara, işte bu duyguları yüzlerden okumayı öğrettik. Biz bu
teknolojiyle, gelecekte reklamların kullanıcılar için daha anlamlı, daha
az rahatsız edici ve daha az saldırgan olmasının sağlanmasını
umuyoruz.”
Değerlendirilen ifadeler arasında kafa karışıklığı, öfke, şaşkınlık ve tiksinti tepkileri de var.
Jäätma, bu teknolojinin raklamdan başka alanlarda da işe yarayacağını kaydediyor.
Realeyes yöneticisi, “Kullanıcıların neler hissediklerini anlayan bir
bilgisayarın, insanlara, pek çok yararı olacaktır” diyor ve ekliyor:
“Bir web sitesinin, aradığım şeyi bulamadığım için mutsuz olduğumu
anladığını düşünün? Bu tür bir veri toplama, büyük bir internet
deneyiminin parçası olacaktır.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder